loading...

غرفه سازی و طراحی غرفه

بازدید : 252
چهارشنبه 18 تير 1399 زمان : 2:13

در این مقاله 7 مورد از داغترین روندها و مفاهیم طراحی مدرن اداری را به شما نشان خواهیم داد. شرکت های برتر از جمله برنامه نویسان و گوگل از این مفاهیم طراحی داخلی دفتر برای جذب بهترین کارمندان استفاده می کنند. استفاده از آنها را در نوسازی دفتر بعدی خود در نظر بگیرید.

چرا طراحی داخلی دفتر شما مهم است؟

آیا می خواهید بهترین کارمندان را به سازمان خود جذب کنید؟ آیا خود را در رقابت با استعداد برتر در بازار کار گرم رقابت می کنید؟ آیا به دنبال کاهش نرخ گردش کارمند خود هستید؟ این روزها ، حقوق و دستمزد یا جبران خسارت مالی تنها عامل رانندگی کارمندان به یک محل کار نیست. بهترین کارکنان امروز خواستار یک محل کار هستند که باعث تحریک خلاقیت ، همکاری و ارتباط می شود و در عین حال استرس و اضطراب را نیز کاهش می دهد. این امر به ویژه در مورد هزاره ها صادق است اما در مورد افراد گروه های سنی نیز صادق است.

علاوه بر ترجیح کارکنان ، طراحی داخلی دفتر شما به دلایل دیگری نیز مهم است: این به طور مستقیم بر بهره وری کارکنان تأثیر می گذارد ، این امر به طور مستقیم بر خط نهایی سازمان شما تأثیر می گذارد. در حالت ایده آل شما می خواهید یک محل کار که به افراد امکان می دهد هر وقت لازم باشد تمرکز و تمرکز کنند و هر زمان که لازم باشد همکاری و ارتباط برقرار کنید. شما همچنین می خواهید یک محیط کار از نظر جسمی و روحی راحت باشد تا افراد بتوانند به بهترین وجه عملکرد و عملکرد خود را انجام دهند. این چیزی است که امروزه روندهای طراحی مدرن دفتر در تلاش هستند تا به آن برسند.

این راهنمای نهایی لیستی از 7 موضوع اصلی دفتر و مفاهیم طراحی است که برای جذب و حفظ بهترین و واجد شرایط ترین کارمندان در سازمان خود باید بدانید. بیا شروع کنیم.

1. فعالیت مبتنی بر فعالیت

شرکت های برهنه امروزه اکنون از یک طرح طراحی دفتر به نام فعالیت مبتنی بر فعالیت استفاده می کنند. این بدان معنی است که یک کارمند می تواند در هر مکانی از دفتر کار کند که متناسب با فعالیت فعلی وی باشد.

به عنوان مثال ، اگر یک کارمند نیاز به انجام کاری داشته باشد که به تمرکز و تمرکز بالایی نیاز داشته باشد ، می تواند به منطقه آرام و منزوی منتقل شود تا حواس کارگران را کاهش دهد. از طرف دیگر ، اگر کارمند کاری را انجام دهد که نیاز به همکاری نزدیک با همکاران دارد ، از جمله یادگیری یک نرم افزار جدید یا نظارت بر کارمند جدید ، آنگاه می تواند در یک میز سنتی که بلافاصله در کنار سایر همکاران قرار دارد بنشیند. کارگران در یک نوع "ارتباطات باز" از نوع صندلی.

در اینجا لیست گسترده ای از انواع مختلف مناطق در یک محیط کار مبتنی بر فعالیت وجود دارد:

مناطق دفتر باز - اینها مناطقی از فضای کار اداری است که دارای نوع سنتی تر چیدمان صندلی است که کارگران در آن ها بسیار نزدیک یکدیگر قرار دارند بدون اینکه دیوارها یا موانعی برای مکعب آنها را از هم جدا کنند. به طور معمول ، به جای هر کارگر که میز شخصی خود را دارند ، کل میزهای طولانی کار را به اشتراک می گذارند. هر کارگر مساحت و موارد خاص خود را روی میز کار مانند مانیتور رایانه ، صفحه کلید ، ماوس ، تلفن ثابت و سایر لوازم جانبی دارد. مناطق دفتری باز برای فعالیتهای شغلی کاملاً مشارکتی مناسب است ، مانند فعالیتهایی که ممکن است افراد نیاز به سؤالهای مکرر از یکدیگر داشته باشند. مناطق اداری باز در بین افرادی که در زمینه فروش و بازاریابی کار می کنند محبوب است. بزرگترین نقطه ضعف مناطق اداری باز سر و صدا و حواس پرتی همکاران است. مناطق اداری باز همچنین فاقد حریم شخصی هستند ، که نه تنها برای تماسهای تلفنی شخصی بلکه برای فعالیتهای تجاری مستقیم مانند مکالمه تلفنی محرمانه با مشتریان لازم نیست.

مناطق حفظ حریم خصوصی - این یا غرفه های کوچک ، محصور شده و ضد صدا هستند یا مناطق ساکت و جدا از هم جدا شده که به شخص امکان برقراری تماس تلفنی محرمانه یا خصوصی را می دهند. این غرفه ها یا مناطق ممکن است برای برگزاری جلسات احتیاطی بین دو کارمند نیز مورد استفاده قرار گیرد. بسیاری از تماسهای تلفنی خصوصی کاملاً غیر برنامه ریزی و برنامه ریزی نشده اند. در چنین شرایطی ، یک کارمند می تواند بلافاصله با دریافت تماس تلفنی حساس از شخصی ، به سرعت به یک منطقه خصوصی منتقل شود.

مناطق فوکوس آرام - این مناطقی است که افراد می توانند بدون حواس پرتی دیگران تمرکز عمیقی داشته باشند. نوع تنظیم می تواند از یک صندلی جدا شده تا یک اتاق ریز و ضد صدا باشد.

مناطق ملاقات - اینها مناطقی است که گروه هایی از افراد می توانند برای گفتگو در مورد هر چیزی که برای بحث نیاز دارند با یکدیگر ملاقات می کنند. محوطه جلسه می تواند یک اتاق محصور یا یک اتاق استراحت باشد. مناطقی برای دیدار با افراد مختلف در اندازه های مختلفی قرار دارند. در بعضی از سازمان ها ، مناطق جلسات یک منبع محدود است ، بنابراین افراد برای هر سالن جلسات باید از قبل برنامه های زمان بندی و ذخیره خود را تهیه کنند. جلسات منعقد بین دو نفر را می توان در مناطق استراحت یا میزهای کوچک برگزار کرد.

مناطق سالن - این مناطق با صندلی های بسیار آرام و دنج است و مواردی از قبیل کاناپه ، نیمکت ، صندلی ، صندلی غلاف و میزهای قهوه را خواهید داشت. این مناطق برای انواع مختلف فعالیتها از جمله جلسات بداهه ، جلسات گروهی ، استراحت از کار و فعالیتهایی که نیاز به تمرکز متمرکز دارند مناسب است. برای فعالیتهایی که نیاز به تمرکز متمرکز دارند ، اولویت شخصی است که آیا کارمند می خواهد در یک اتاق استراحت یا در یک میز سنتی کار کند.

مناطق کافه - این مناطقی است که افراد می توانند برای خوردن ناهار یا میان وعده بنشینند. آنها مکانهای ایده آل برای مردم هستند تا به طور اتفاقی ایده های جدیدی را طوفان کنند ، در مورد آخرین پروژه بحث کنند یا به همکاران قدیمی راه یابند و بدانند که در حال حاضر چه برنامه ای دارند.

فعالیت مبتنی بر فعالیت روند جدیدی است که بسیاری از مشکلات نوع قدیمی تر و سنتی تر بودن دفتر را با نام Open Office Plan می تواند حل کند. طرح آفیس اپن ده ها سال است که می گذرد. با برنامه Open Office ، مردم در فضاهای باز بسیار نزدیک با هم کار می کنند و تقریباً هیچ مانعی بین آنها وجود ندارد. برنامه Open Office در واقع پاسخ بسیاری از مشکلات اتاقکها و دفاتر خصوصی حتی قدیمی تر و سنتی تر بود.

بزرگترین ضعف برنامه Open Office قدیمی قدیمی ، حواس پرتی ها و سر و صدای اجتناب ناپذیر از همکاران است که می تواند فعالیت های نیاز به تمرکز متمرکز را مسدود کند. بعضی از افراد وقتی تنها مانده اند تا تمرکز خود را بر عهده بگیرند ، در حالی که دیگران در یک محیط اجتماعی تر شکوفا می شوند. مدل کاری مبتنی بر فعالیت ، بهترین های هر دو جهان را ترکیب می کند. این امکان را به افراد می دهد تا در هر لحظه از زمان نوع تنظیم کار را انتخاب کنند که مناسب ترین آنها باشد.

2. فضای کاری انعطاف پذیر

یک طراحی جدید داغ که باعث کشش می شود همان چیزی است که فضای کاری انعطاف پذیر گفته می شود. میزهای منعطف دارای میز ، میز و صندلی هایی هستند که به راحتی قابل حمل هستند و به راحتی قابل تغییر هستند. این برخلاف برنامه سنتی اداری است که مکان میزها ، صندلی ها ، میزها و سایر منابع ثابت و تغییرناپذیر است.

به عنوان مثال ، در یک برنامه کاری فضای انعطاف پذیر ، با اتصال یا جدا کردن اجزای مدولار جدول می توانید یک میز جلسه به راحتی و به سرعت تغییر اندازه دهید. این اجزای مدولار را می توان به راحتی در اطراف جا داد زیرا در چرخ ها قرار دارند. میزها و ایستگاههای کاری نیز به دلیل چرخ بودن در آنها به راحتی قابل جابجایی است. این امر به ایجاد پویا تیمهای جدید کمک می کند و همکاری بین کارگران را برای کارهای کوتاه مدت و بلند مدت تقویت می کند.

برخی از محل های کار انعطاف پذیر همچنین دارای صندلی های صندلی های بدون سرنشین هستند. این بدان معناست که هر کارمند به یک میز یا ایستگاه کاری اختصاصی اختصاص ندارد و می تواند هر میز یا ایستگاه کاری را در یک روز کاری مشخص انتخاب کند. این مفهوم با روند مدرن امروزی به سمت محل کار بدون کاغذ امکان پذیر است که تقریباً تمام اطلاعات توسط کامپیوتر دیجیتالی می شوند. به این ترتیب ، محیط کار مدرن بیشتر و بیشتر شبیه یک میز و صندلی ساده تنها با یک کامپیوتر ، مانیتور ، ماوس و صفحه کلید است. بسیاری از شرکت ها و سازمان ها همچنین به جای رایانه های محلی به سمت ذخیره داده ها در شبکه ها و فایل های از راه دور هستند. این عوامل امکان تنظیم صندلی های بدون سرنشین در محل کار را عملی تر و آسان تر می کند.

تصور می شود صندلی های غیرمستقیم باعث تقویت همکاری بین کارمندان می شوند ، زیرا پروژه های امروز پویاتر و روانتر می شوند. همچنین تصور می شود که عملکرد کلی شغل را بالا می برد ، زیرا برخی از کارمندان دوست دارند در جایی کار کنند که بتوانند به بهترین وجه تمرکز کرده و روی کار خود تمرکز کنند.

Google Garage شاید شدیدترین نمونه از فضای کاری منعطف است. Google Garage یک ناحیه کاری است که در آن هر کارمند Google می تواند از طریق آزمایش دستی با محصولات مختلف فیزیکی ، دستگاه ها و اسباب بازی هایی مانند چاپگرهای سه بعدی به طوفان مغزی برسد. در این فضای کاری ، تمام میزها ، میزها ، تخته های سفید ، و صندلی ها روی چرخ ها قرار دارند. می توانید روی میزها و دیوارها بنویسید. کابلهای برق و کابلهای شبکه اترنت از سقف به سمت کف امتداد می یابند تا میزها ، ایستگاههای کاری و میزهای جلسات بتوانند در هر جایی از اتاق حرکت کنند در حالی که هنوز نیرو دارند و به شبکه وصل می شوند. تمام تجهیزات و دستگاه های آنها نیز بر روی چرخ ها متحرک است.

اگرچه احتمالاً برای تأمین محیطی پویا برای کارمندان خود مجبور نیستید به این سمت پیش بروید ، Google Garage نمونه ای عالی از نوع کارگاهی است که بسیاری از کارمندان امروزی به آن متمایل می شوند.

3. آوردن طبیعت به محیط کار

یکی از قدرتمندترین و پایدارترین روندهایی که اکنون در حال تغییر شکل دادن به محل کار آمریکا است ، ارتباط مجدد افراد با طبیعت است. به این طرح بیوفیلی گفته می شود.

طراحی بیوفیلیک بر پایه این فرض استوار است که انسان نیاز فطری برای ارتباط با طبیعت دارد و اینکه وقتی این ارتباط برقرار شود ، منجر به سلامتی ، تمرکز ، خلاقیت و عملکرد بهتر می شود. تئوری طراحی بیوفیلیک این است که هم سلامت جسمی و هم روانی را بهبود می بخشد. در واقع ، طراحی بیوفیلی استرس را کاهش می دهد و روحیه را تقویت می کند.

طراحی بیوفیلی ممکن است از هرکدام از عناصر زیر در دفاتر و محلهای کار استفاده کند:

نور طبیعی. نور خورشید و نور روز از طریق پنجره های شیشه ای بزرگ ، دیوارهای شیشه ای ، درهای شیشه ای و سقف های شیشه ای وارد ساختمان می شوند. سقف های شیشه ای بالا برای مناطق مشترک مانند لابی های ساختمان استفاده می شود. نور طبیعی نسبت به نور مصنوعی سالم تر است.

آب جاری. این شامل فواره ها ، نهرها و آبشارهای مینی است. اگرچه این نمونه ها ممکن است برای بسیاری از دفاتر کوچک بیش از حد عالی باشد ، اما برای ساخت لابی ها ، مناطق مشترک و دفاتر بزرگ مناسب تر هستند.

گیاهان از آنجا که به نظر می رسد باورنکردنی است ، گیاهان در واقع هوای ترکیبات سمی را که در غیر این صورت برای سلامتی انسان مضر هستند ، تصفیه می کنند. زمینه علمی تصفیه گیاه از هوا توسط دانشمندی به نام B. C. "Bill" Wolverton پیشگام بوده است ، که مطالعات بسیاری در این زمینه منتشر کرده است. گیاهان همچنین دی اکسید کربن را به اکسیژن تبدیل می کنند که باعث بهبود سلامت و تمرکز انسان می شود.

نمایش طبیعت. با نصب پنجره های بزرگتر و گسترده تر می توان به چشم اندازهای باشکوه از منظره طبیعی خارج از ساختمان دست یافت. نقاشی ها و تصاویر از طبیعت نیز می تواند در سراسر دفتر یا ساختمان نمایش داده شود. باغهای سرپوشیده با گیاهان ، درختان ، سنگها ، آبهای روان و پلهای چوبی می توانند در لابی های ساختمان و مناطق مشترک برای نمایش منظره از طبیعت نصب شوند.

مواد طبیعی. کف ، سقف ، راه پله ، ریل دستی و سایر سطوح را می توان از مواد طبیعی مانند چوب یا سنگ ساخت.

یک نمونه عالی و درخشان از طراحی بیوفیلی ، دهلیز مرکزی مرکز فدرال جنوبی ساختمان 1202 واقع در سیاتل ، واشنگتن است. این ساختمان با شکوه دارای یک فضای مشترک با (1) نور طبیعی از سقف های شیشه ای بلند ، (2) باغ های متشکل از آبراه های روان ، درختان ، خاک و سنگ ها ، (3) گیاه داخلی ، (4) و دیوارها ، پله ها و نرده ها است. ساخته شده از چوب احیا شده.

گرایش مدرن به سمت طراحی بیوفیلی بسیار قدرتمند است ، بزرگترین مناطق شهری جهان از شهر نیویورک گرفته تا سنگاپور را فرا گرفته است. Bloomberg LP ، شرکتی که مقر آن در میانه شهر منهتن است و توسط مایکل بلومبرگ ، شهردار پیشین شهر نیویورک تأسیس شده است ، دارای کاربرد گسترده ای از دیوارهای شیشه ای ، درهای شیشه ای و مخازن ماهی حاوی عجیب ترین گونه های ماهی در جهان است ، در هر طبقه از ساختمان مرکزی. منهتن و در هنگام ساخت پشت بام در میانه شهر منهتن می توان باغهایی از درختان ، چمن ها و سایر عناصر طبیعت دید. سنگاپور حرکت بیوفیلیک خود را از حدود 50 سال پیش آغاز کرد. در سنگاپور درختان و محیط طبیعی سبز در همه جا دیده می شود. در حقیقت ، سنگاپور که قبلاً از آن به عنوان "شهر باغ" یاد می شد ، اکنون مناسب تر "شهر در یک باغ" نامیده می شود.

4- ایجاد یک اتمسفر خانگی

یک روند بزرگ در طراحی اداری که جهان را فرا گرفته است ، مفهوم یک محل کار است که شبیه خانه ای دور از خانه است. از مبل های روشن و راحت گرفته تا نوسان های تفریحی گرفته تا میزهای پینگ پنگ گرفته تا مناطق استراحت ، ایده این است که محیط کار را تا حد امکان آرامش بخش و بدون استرس انجام دهید. ایده همچنین فراهم کردن مناطقی است که کارمندان می توانند استراحت های کوتاهی برای استراحت به بدن و ذهن خود بدهند تا بتوانند در طول روز شارژ و تولید کنند.

اما مبل ها و سالن های دنج همه چیز در مورد کمبود وقت نیست. آنها همچنین می توانند به صورت مولد استفاده شوند. به عنوان مثال ، یک کارمند می تواند در حالی که روی یک مبل دنج یا میز کافه نشسته است روی لپ تاپ خود کار کند. جلسات گروهی می تواند در یک فضای غیر رسمی اتاق نشیمن با کاناپه ، صندلی و میزهای قهوه برگزار شود. دو کارمند می توانند در حالی که روی یک تراس زیبا مشرف به مناظر طبیعی زیر قرار دارند ، درباره آخرین مشکل مربوط به کار صحبت کنند. اینها همه چیزهایی است که می توان در یک خانه معمولی مسکونی یافت. و شخصی که از خانه کار می کند ممکن است خیلی خوب آن نوع فعالیت ها را در آن مناطق از خانه انجام دهد.

یکی از دلایل عملی شدن طراحی خانه در محل کار این است که به لطف افزایش تکنولوژی ، کار ما به طور فزاینده ای از راه دور و قابل حمل قابل انجام است. بیشتر اطلاعات ذخیره سازی ما اکنون در رایانه ها ، در شبکه شرکت ها یا در ابر است. روزهای گذشته کابینت پرونده های بی پایان و پشته های کاغذ نشسته روی میز شما. این روزها ، مردم برای انجام کارهای خود به طور فزاینده فقط به رایانه یا لپ تاپ ، صفحه کلید و ماوس نیاز دارند. این بدان معناست که یک کارمند می تواند لپ تاپ خود را به راحتی انتخاب کرده و برای انجام کارهای خود به یک اتاق استراحت راحت برود. آنها هنوز هم می توانند کار در یک میز و صندلی معمولی را انتخاب کنند ، اما اکنون آنها بین این موضوع و چیزی راحت تر انتخاب می کنند.

کارشناسان معتقدند که گرایش به سمت محل کار مانند خانه نیز ناشی از تمایل روزافزون افراد به کار از راه دور از خانه است. با این حال ، کار از راه دور از خانه عموماً با مدیریت عالی مغایرت دارد. بنابراین ، اکنون بسیاری از مدیران و مدیران در حال تصمیم گیری برای طراحی محل کار خود به گونه ای راحت و راحت خانه هستند که کارکنان بخواهند تا آنجا که ممکن است در دفتر بمانند.

برخی از مشاغل خانگی که معمولاً توسط کارفرمایان ارائه می شود شامل موارد زیر است:

مبل های خانگی مانند ، صندلی های صندلی ، صندلی های غلاف و میزهای قهوه.

مناطق سالن.

مناطق با بازی های تفریحی را بشکنید.

کافه هایی با قهوه رایگان ، میان وعده و غذا.

کافه های کاملاً مجهز

تراس و بالکن در فضای باز.

سالن ورزشی و دوش.

انبار دوچرخه.

آیا مکانهای کار خانگی می توانند عملکرد کارمندان را بهبود بخشند؟ پاسخ بله است. شرکت ها در همه جا می فهمند که فراهم کردن فضای خانه مانند ، موجب بهره‌وری ، همکاری و گفتگو آزاد است. این امر به این دلیل است که یک فضای خانگی نسبت به یک مجموعه اداری سنتی ، نگران کننده تر و رسمی تر است. در یک شرایط آرام ، مردم احساس راحتی بیشتری می کنند تا افکار خود را بطور اتفاقی بیان کنند و این می تواند طوفان مغزی و خلاقیت را تحریک کند.

5. طراحی دفتر صنعتی

یک روند مدرن اخیر که نمی توان از آن چشم پوشی کرد ، طراحی دفتر صنعتی است. این روند از اواخر دهه 2000 میلادی رایج شد و امروزه نیز محبوب است.

طراحی دفتر صنعتی یک سبک کاملاً زیبایی شناختی است که عمداً ناخوشایند است: این روستایی ، ساده و نامربوط است.

در اینجا برخی از رایج ترین عناصر طراحی دفتر صنعتی ذکر شده است:

مجاری هوای سقفی در معرض

لوله های سقفی در معرض

در معرض تیرهای سقفی

سقف بلند

دیوارهای آجری در امتداد فضای بیرون دفتر قرار دارد

عدم وجود دیوارهای داخلی منجر به فضای بیشتر می شود

پنجره های بسیار بزرگ

چوب طبیعی به جای چوب تصفیه شده

کف بتونی به جای چوب یا کف فرش

لامپ های بیش از حد با لامپ های در معرض نور

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید کارخانه ها ، انبارها و ساختمان های صنعتی مناسب تر از آن هستند که به یک ساختمان اداری صنعتی تبدیل شوند تا ساختمان های اداری معمولی.

6. ایستگاه های کاری ارگونومیک

این روزها نشستن سیگار کشیدن جدید است. نشستن در میز شما برای مدت طولانی می تواند اثرات منفی بر سلامتی شما بگذارد. برای رسیدگی به این مسئله ، مکانهای کار مدرن امروزی فناوریهای جدید زیر را در ایستگاههای کاری خود گنجانیده اند:

صندلی های ارگونومیک. این صندلی های اداری هستند که از پشت قابل تنظیم پشتیبانی قابل تنظیم دارند که به آن کمر نیز گفته می شود. ارتفاع صندلی آنها نیز باید به گونه ای تنظیم شود که فردی که روی صندلی نشسته است ، هر دو پا را به طور محکم روی زمین کاشته باشد. همچنین ارتفاع بازوها باید قابل تنظیم باشد.

میز قابل تنظیم ارتفاع. در حالت ایده آل می خواهید ارتفاع میز برای افراد با اندازه های مختلف بدن قابل تنظیم باشد. برخی از افراد همچنین دوست دارند بین کار نشستن و نشستن بین یکدیگر متناوب باشند. این میزها از موتورهای الکتریکی برای تنظیم ارتفاع خود بر روی دکمه فعال استفاده می کنند.

نشستن / ایستاده ایستاده ریزرها. این ایستگاه ها همچنین به عنوان "میز ایستاده" شناخته می شوند که در بالای میز که روی مانیتور ، صفحه کلید و ماوس شما قرار دارد ، روی میز قرار دارند. آنها زمانی مناسب هستند که کارمند بخواهد بین کار نشستن و ایستادن متناوب باشد.

صندلی های توپ را تمرین کنید. اینها توپ های پلاستیکی بزرگی است که از هوا متلاطم می شود که می توان به جای صندلی از آنها استفاده کرد. به عنوان تمرین ، شخصی که روی توپ نشسته است می تواند به بالا و پایین توپ صعود کند. نشستن روی توپ همچنین شما را مجبور می کند ماهیچه هایی را در بدن خود داشته باشید که برای حفظ تعادل روی توپ لازم هستند. با این حال ، مزایای سلامتی صندلی های توپ تمرینی بحث برانگیز است.

برخی از کارمندان دوست دارند به طور دوره ای بین نشستن و ایستادن در محل کار خود تناوب کنند تا خطرات سلامتی ناشی از نشستن بیش از حد طولانی به حداقل برسد. اما از مزایای سلامتی گذشته ، تکنیک sit / stand به همراه صندلی توپ ورزشی می تواند باعث تقویت تفکر ، خلاقیت و تمرکز در برخی افراد شود ، زیرا ذهن و بدن بهم پیوسته اند.

اگرچه ممکن است تکنیک نشستن و ایستادن و صندلی های توپ تمرینی برای همه افراد نباشد ، اما به طور کلی توافق می شود که صندلی های ارگونومیک و میز قابل تنظیم از نظر ارتفاع برای همه باشد. با این وجود ، صندلی های نشستن و ایستادن و صندلی های توپ ورزشی در محل کار رواج یافته و محبوب تر می شوند.

7. دیوارهای شیشه ای و درب

دیوارها و درهای شیشه ای در محل کار اداری از سالها پیش رو به رو بوده و بخش مهمی از طراحی داخلی مدرن و برش اداری هستند.

دو مزیت اصلی داشتن دیوار و درهای شیشه ای در محل کار وجود دارد:

نور طبیعی. درها و دیوارهای شیشه ای اجازه می دهد تا نور خورشید و نور روز به وفور در محیط کار پخش شود. اعتقاد بر این است که برای شما سالم تر از نور مصنوعی است. بر اساس مطالعات بیشمار ، دانشمندان اکنون بر این باورند که نور طبیعی دارای مزایای سلامتی عالی است. مطالعه ای که توسط آکادمی چشم پزشکی آمریکا منتشر شده است ارتباط مستقیمی بین پیشرفت بینایی (همچنین به نام نزدیک بینی) و تعداد ساعاتی که در خارج از منزل در هفته می گذرد ، نشان می دهد . یک مطالعه دیگر نشان می دهد که با افزایش سن ، چشمان ما توانایی جذب نور آبی را از دست می دهند و این مسئولیت مشکلات سلامتی است . به نظر می رسد که نور آبی ، که بخشی از نور طبیعی روز است ، برای تولید ملاتونین ، هورمونی که وظیفه خواب سالم ، استراحت و جوان سازی بدن در هنگام خواب شب را دارد ، لازم است. بدون آن ، ریتم های بیولوژیکی خود را بر اساس چرخه 24 ساعته از دست می دهیم و این می تواند منجر به مشکلات سلامتی شود. دانشمندان همچنین برای دهه ها می دانند که نور مصنوعی می تواند منجر به فشار چشم ، سردرد و کاهش رفاه شود . علاوه بر این ، نور خورشید تولید ویتامین D در بدن ما را تحریک می کند ، که برای سلامتی انسان بسیار حیاتی است.

شفافیت. در و دیوار شیشه ای شفافیت بیشتری در محیط کار ایجاد می شود. افراد می توانند ببینند دیگران چه کاری انجام می دهند و به این ترتیب بازیکنان تیم بهتری می شوند. درها و درهای شیشه ای احساس جدا شدن از بقیه تیم را کاهش می دهد. در عین حال ، درها و درهای شیشه ای نسبتاً ضد صدا هستند ، بنابراین هنوز هم به افراد این امکان را می دهند تا روی کار خود تمرکز کنند و تمرکز کنند. بعلاوه ، مردم وقتی می دانند که می توان مشاهده کرد ، به بهترین وجه رفتار می کنند. این باعث صداقت و صداقت در محیط کار می شود. امروزه درخشان ترین طرح های اداری استفاده گسترده ای از شیشه می کند. اگر شما از این فناوری استفاده نمی کنید ، بزرگ از دست می دهید.

برخی از افرادی که با دیوارها و درهای شیشه ای آشنایی ندارند ، ممکن است آنها را به دلیل ضعف بودن در استفاده از آنها به عنوان سدی در یک محل کار رها کنند. اما درها و درهای شیشه ای مدرن امروزی از انواع خاصی از مواد شیشه ای ساخته شده اند که به طرز شگفت انگیزی قوی و مقاوم در برابر شکستگی هستند.

شیشه چند لایه ، نوع متداول شیشه مقاوم در برابر شکست ، همچنین می تواند 99.9٪ از اشعه ماوراء بنفش (UV) را در برابر نور خورشید مسدود کند .

دیواره های شیشه ای از دیوارهای معمولی نیز نازک تر است. این بدان معنی است که دیواره های شیشه ای نسبت به دیوارهای معمولی فضای کمی و فیلم های مربعی کمی بیشتر ایجاد می کنند. یکی دیگر از مزیت های عملی دیواره های شیشه ای این است که نصب آنها راحت تر و ارزانتر از دیوارهای معمولی است.

کدام طرح طراحی اداری برای شما مناسب است؟

وقتی تصمیم می گیرید کدام یک از عناصر طراحی مدرن فوق را در نوسازی دفتر بعدی خود بگنجانید ، می خواهید نه تنها تأثیر آنها را بر انگیزه ، سلامتی و بهره وری کارکنان خود بلکه هزینه اجرای آن عناصر نیز در نظر بگیرید.

علاوه بر این ، امروزه فناوری برای نصب دستگاههای سنسور موقتی در چندین مکان در سراسر محل کار فعلی شما برای شناسایی مناطقی در محل کار شما که بیشترین استفاده از آنها هستند ، وجود دارد که می تواند بینشی در مورد نحوه استفاده از آن مناطق داشته باشد. سپس این بینش می تواند نوسازی دفتر بعدی شما را راهنمایی کند.

اگر هزینه های طراحی و فن آوری سنسور در محدوده تخصص شما نیستند ، می توانید یک طراح داخلی اداری را استخدام کنید تا فضای کاری مناسب را برای شرکت یا سازمان خود طراحی کند که با اهداف و ارزش های شرکت شما همسو باشد. در حالت ایده آل ، شما می خواهید یک طراح داخلی دفتر ، مانند گروه RI ، که روند مدرن طراحی امروز را درک می کند و چرا آنها برای سلامتی ، انگیزه و بهره وری نیروی کار شما مهم هستند. یک طراح داخلی اداری خوب همچنین با فروشندگان ساخت و ساز با کیفیت بالا روابط خوبی خواهد داشت که اطمینان خواهد کرد که پروژه نوسازی یا ساخت و ساز دفتر شما با شایستگی ، به موقع و بودجه انجام می شود.

منبع:

http://rigroup-us.com/7-modern-office-design-concepts-to-attract-the-best-employees/

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 26
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 7
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8
  • بازدید ماه : 213
  • بازدید سال : 392
  • بازدید کلی : 6678
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی